loading...
دانشجويان رشته ساختمان دانشگاه مقدس اردبيلي
مرتضي بازدید : 318 نظرات (0)

دانلود نقشه های کامل ساختمان 4 طبقه 300 متری :

مشخصات نقشه :
ابعاد : 25*12
تعداد طبقات : 4 - بعلاوه زیرزمین
پلان های موجود : سایت پلان – پلان زیر زمین ، پلان طبقه همکف ، پلان طبقات ، پلان شیب بندی پشت بام
مقاطع : برش A-A و برش B-B
نما: نمای جنوبی
بهمراه کلیه قسمت های سازه ای و دتایل های مورد استفاده



دانلود در ادامه مطلب

 

 

مرتضي بازدید : 178 نظرات (0)

یک پلان ویلا با تمام جزئیاتش رو دوست عزیزم آقای مهندس موسوی طراحی کردن که مطمئنم مورد توجه همه دوستان قرار می گیره.

این شیت پلان شامل: پلان فنداسیون، برش ها، نماها، پلان مبلمان، پلان  تیرریزی،  سایت پلان و …  .

پلان ویلا

برای دانلود پلان ادامه مطلب را ببینید…

 


مرتضي بازدید : 106 نظرات (0)

ویرایش دوم هند بوک محاسباتی عمران شامل :

۱ – آموزش گام به گام محاسبات

۲ – مثال های کاربردی

۳ – جدید ترین محاسبات طراحی

۴ – استاندارد های مهندسی عمران

می باشد. این هند بوک توسط انتشارات معروف Mc Graw Hill منتشر شده است.

برای دانلود هند بوک به ادامه مطلب مراجعه فرمایید…

مرتضي بازدید : 149 نظرات (0)
مهندسی عمران
 

در ادامه شما کتابچه ای را دانلود خواهید نمود که در مورد انواع اتصالات و بویژه انواع مهاربند ها در ساختمان اطلاعات زیادی را در اختیار شما قرار میدهد و البته این اطلاعات همراه با تصاویری از این اتصالات و بادبندها در ساختمان است و سعی میکند درک روشنی از رفتار انواع اتصالات در ساختمان به شما بدهد پس در ادامه با همراه باشید و این راهنما را دانلود بفرمایید

 

 

 

مرتضي بازدید : 267 نظرات (0)
دانلود جزوه بسیار عالی فولاد آقای میثم برزگر
 

امروز با یکی از بهترین جزوه های فولاد در خدمت شما دانشجویان رشته مهندسی عمران هستیم . این جزوه بسیار تمیز و تایپ شده با اشکال رنگارنگ و توضیحات بسیار دوست داشتنی میتواند سهم زیادی در یادگیری درس فولاد برای شما داشته باشد . زحمت تهیه این کتاب را جناب مهندس میثم برزگر کشیده اند که در ادامه میتوانید سرفصل های این جزوه را ببینید
سرفصل ها: فولاد و خواص آن
,طراحی جوش,قطعاتکششی ,اتصالات,قطعات فشاری,پیچ,صفحه ستون,قطعات خمشی,مقاطع مختلط و ...

مرتضي بازدید : 104 نظرات (0)

فناوری نانو در صنایع ساختمان هم نقش بسزایی دارد، در این راستا بیشترین سهم را صنایع فولاد، شیشه وبتن ایفا می کنند. کاربرد نانو ذرات در صنعت ساختمان که مهمترین آن ها نانولوله های کربنی(CNT  (و دی اکسید تیتانیوم(TiO2) هستند، عموما" در سازه های اصلی باعث افزایش خواص مکانیکی نمونه ها شده و در بخش نازک کاری نیز کاربرد نانو پوشش ها در نمای داخلی وخارجی ساختمان ها نیز از اهمیت ویژه ای برخورداراست. نانو پوشش ها ی ساختمان ضمن اینکه باعث دفع آب شده وجذب کثیفی را به حداقل می رسانند، نمای ساختمان را در مقابل اشعهUV  مقاوم می سازند. این نانو پوشش ها در سطوحی از جمله؛ سیمان، آجر، سفال،  سنگ معمولی، کاشی ، مرمر، چوب، سرامیک، شیشه، فولاد وبتن به کار می روند. ساخت بتن تقویت شده، خود تعمیر کننده و خود تمیز شونده، شیشه های خود تمیز شونده، مقاوم در برابر آتش وکنترل کننده انرژی ودر نتیجه صرفه جویی درمصرف انرژی، استفاده از رنگ های حاصل ازعلم نانوکه باعث عدم نفوذ باکتری ها به ساختمان های اداری، مسکونی، بیمارستان هاوغیره شده وبه آنهاعمری طولانی، محیطی عاری از باکتری و ماهیتی غیر قابل کثیف شدن وفرسودگی می بخشند نیز از دیگر کاربردهای مهم فناوری نانو در صنعت ساختمان است. بدین ترتیب به راحتی می توان تشخیص داد که ما با دنیای تازه ای به نام فناوری نانو روبروهستیم. متخصصان علم نانو براین باورند که بعد از تولید ماشین های بخار، موتور وتوسعه IT ، فناوری این علم افق های تازه ای رابه دنیای انسان ها بازخواهد کرد. فناوری نانو، قادراست مواد را تا اندازه ای کوچک کند که با دوباره سازی آن ها بتوان مواد وفنآوری های جدیدی را به دنیا عرضه نمود.
برای مثال، گل رس وسرامیک را می توان به ابعاد نانو درآورده وبه صورت پودر با نانو پلیمرها مخلوط کرده ودر محیطی خنثی مصالحی سخت ومقاوم را که نمونه آن تا به حال دیده نشده بوجود آورد.



بقيه در ادامه مطلب ...

مرتضي بازدید : 100 نظرات (0)

[Roadware-Road Software-راهسازی-نرم افزار راه سازی-راه افزار-آموزش فارسی راه افزار]
اكثر اساتید برای پروژه راهسازی نرم افزارهای مختلفی را به دانشجویان خود معرفی می كنند . یكی از پر كاربردترین و در عین حال قابل انعطاف ترین این نرم افزارها كه دارای قابلیت های گوناگونی می باشد نرم افزار راه افزار یا همان RoadWare می باشد.

  دانلود نرم افزار راهسازی Roadware (راه افزار) نسخه 6 به همراه آموزش فارسی
Free Download Roadware 6.0 with Farsi Learning

سرعت بالا و دقت بسیار زیاد كامپیوترهادر انجام محاسبات مهمترین دلایل به كار گیری این ماشینها در امور مهندسی است.بكار گیری روشهای عددی در  محاسبه احجام و قابلیت این روشها برای استفاده در برنامه های كامپیوتری باعث گردید كه تخصصهای ریاضی , نرم افزار و مهندسی راه دست به دست هم داده و برنامه  ای كارآمد و دقیق به وجود آورند.برنامه راه افزار حاصل تلاش 7 ساله تیم برنامه نویسی در جهت ایجاد یك نرم افزار مطمئن, كارآمد و سهل الاستفاده می باشد كه نقش بسزایی در افزایش سرعت محاسبات احجام و ترسیم پروفیلهای راه و حتی طراحی مسیر داراست.امكانات برنامه راه افزار عبارتند از:
• محاسبه حجم عملیات ( خاكبرداری – خاكریزی به تفكیك درصد كوبیدگی _ دكاپاژ )
• محاسبه سطوح رگلاژ بستر و شیروانی• محاسبات حمل مصالح خاكریزی
• ترسیم پروفیل های طولی و عرضی و دیاگرام بروكنر ( و امكان انتقال آن به AutoCad )
• قابل تعریف بودن تمامی اجزاء تیپ مقطع راه ( قابل استفاده برای كانال و مقاطع دیگر )
• امكان پردازش مقاطع عریض ( بزرگراه – فرودگاه – سایت و... )
• طراحی قوس های افقی دایره و كلوتوئید و قوسهای قائم سهمی
• محیط كاملا فارسی و ساده و دارای منوها و پنجره هایی برای كنترل برنامه ( نسخه 6 )
• امكانات دسترسی و ویرایش سریع و آسان اطلاعات ورودی• امكان استفاده از ماوس در كنترل برنامه
• استفاده حداكثر از سخت افزار
• استفاده از فونتهای گرافیك در ترسیمات
مرتضي بازدید : 123 نظرات (2)

با یک مستند زیبای عمرانی در خدمت شما عزیزان هستیم...این مستند ساختن یک آسمان خراش به صورت مدور را نشان می دهد.برای اولین بار در دنیا و باز هم در شهر ابوظبی امارات ، یک شگفتی دیگر در عرصه برج سازی رخ داده است.آسمان خراشی به صورت مدور که ستاد Aldar در شهر ابوظبی نام دارد به صورت کاملا مهندسی با فناوری های پیشرفته ساخته شده است.مساحت آن 49000 متر مربع می باشد .همچنین دارای 23 طبقه است.
به یک ساختمان بسیار بلند که طبقات آن هر یک پس از دیگری قابل اقامت باشند آسمانخراش یا ساختمان بلندمرتبه گفته می‌شود. در فارسی در دهه اخیر واژه برج نیز برای اشاره به این مفهوم کاربرد یافته‌است.
هرچند برای تعریف آسمانخراش استانداردی رسمی در دست نیست اما بلندای دست کم ۱۵۰ متر به عنوان معیار تعریف آسمانخراش‌ها بکار می‌رود.
واژه آسمانخراش فارسی یک گرته‌برداری از واژه skyscraper انگلیسی است. این واژه نخستین بار در اواخر سده نوزدهم برای ساختمان‌های بلند شهر نیویورک آمریکا بکار رفت. بعدها تاریخنگاران معماری از کاربرد این واژه برای ساختمان‌های بلند آجری خودداری کرده و آن را تنها در مورد ساختمان‌های بلندمرتبه با اسکلت فولادی بکار بردند.

دانلود فیلم مستند آسمان خراش مدور NG Megastructures Skyscraper In The Round 2011 BluRay 720p


مرتضي بازدید : 163 نظرات (0)


نرم افزار ETABS یک نرم افزار مخصوص جهت تحلیل و طراحی سازه های ساختمانی می باشد. قابلیت این نرم افزار جهت تحلیل و طراحی این نوع سازه ها جهت گیری شده است. تمام المان های یک ساختمان برای برنامه شناخته شده هستند. پردازنده های طراحی برنامه بسیار کامل می باشد و تمام المان های ساختمان را می توان در این نرم افزار طراحی کرد.
این برنامه برای سیستم های ساختمانی تهیه شده است. ایده برنامه های ساختمانی ۳۵ سال پیش مطرح شده است(۱۹۶۳کلاوف R.W). در هر حال نیاز به برنامه های مخصوص مانند ETABS هنگامی آشکار تر شد که مهندسان سازه تحلیل های غیر خطی استاتیکی و دینامیکی را به صورت عملی مورد استفاده قرار دادند و با پیدایش کامپیوتر های امروزی با قدرت و توان بالا این کامپیوترها برای ایجاد مدل های بزرگتر و پیچیده تر به وسیله مهندسان سازه مورد استفاده قرار گرفتند.

برنامه ETABS در طراحی قاب های فولادی و بتنی تمام ضوابط لرزه ای طراحی ساختمان ها را در نظر می گیرد. در این برنامه می توان قاب های بتنی را بر اساس ضوابط شکل پذیری عادی و متوسط و ویژه طراحی کرد. همچنین در ساختمان های فولادی می توان ضوابط ویژه قاب های خمشی عادی و ویژه و سیستم های مهاربندی همگرا و واگرا را در طراحی لحاظ کرد. علاوه بر قابلیت های تحلیل و طراحی فوق العاده ای که دارد، برنامه ETABS ارتباط دو طرفه کاملی با نرم افزارهای دیگر دارا می باشد. برنامه ETABS به طور خودکار فایل ورودی SAFE را ایجاد می کند. همچنین برنامه ETABS قابلیت ایجاد فایل ورودی SAP2000 را دارد. در ویرایش جدید ETABS امکان فراخوانی هندسه و خطوط شبکه از نرم افزار اتوکد وجود دارد. امکان فرستادن هندسه و مشخصات دیگر به نرم افزار اتوکد نیز وجود دارد.

قابلیت های کلیدی نرم افزار ETABS:
قابلیت های تحلیلی:
- شناخت المان های ساختمان و طبقات
- محاسبه خودکار جرم و مرکز جرم
- انتقال بار های ثقلی از کف ها به تیرها
- تولید و توزیع بارهای جانبی بین تراز طبقات
- مدل سازی المان های پوسته ای و رامپ ها

قابلیت های طراحی:
- طراحی قاب های فولادی
- طراحی قاب های بتنی
- طراحی دیوارهای برشی
- طراحی تیرهای مرکب

در این آموزش سعی شده است یک ساختمان با سیستم بادبند (قاب ساده) طراحی شود . هدف از این آموزش این است که شما گام به گام با طراحی یک ساختمان آشنا شوید . این آموزش فقط و فقط برای طراحی ساختمان با سیستم قاب ساده (بادبند) یا همان اتصال مفصلی می باشد و کاملاً مطابق با آیین نامه ی ایران است .
آموزش طراحی ساختمان با نرم افزار ETabs در ۹۳ صفحه توسط فرشاد امن خانی دانشجوی ترم آخر مهندسی عمران دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان تهیه شده و ارسال شده است .



دانلود در ادامه مطلب

مرتضي بازدید : 306 نظرات (0)


در این کتاب اطلاعات بسیار مفیدی درمورد روش های روز دنیا و همچنین اطلاعت جامعی در مورد انواع سیستم های سازه ای، سقف ها و مصالح و… درخواهید یافت. کتاب فن آوری های نوین ساختمانی (ویرایش پنجم) تایید شده توسط مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن و در ۲۲۱ صفحه نگارش شده و شامل شش فصل می باشد که مباحث زیر را پوشش می دهد:
سیستم های کامل ساختمانی
سیستم های سازه ای
دیوار های غیر باربر
سقف ها
مصالح

زیر سیستم ها


مرتضي بازدید : 227 نظرات (0)

این جزوه استاتیک توسط مهندس پیدایش در دانشکده محیط زیست دانشگاه صنعتی امیرکبیر تدریس شده است و شامل سرفصل های زیر می باشد:
نیرو و مجموعه نیرو ها – تعادل اجسام صلب-تحلیل قاب و خرپا – نیروهای داخلی در سازه های معین استاتیکی – خواص هندسی سطوح – تحلیل کابل ها – کار مجازی





مرتضي بازدید : 122 نظرات (0)
قابل توجه دانشجویان گرامی:
دانشجویان می توانندآرایش دروس رشته تحصیلی خود را از صندوق فایل موجود در منوی سمت راست وب سایت دریافت کنند.

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    دوست دارید در سایت بیشتر به چه موضوعی پرداخته شود؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 45
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 149
  • آی پی امروز : 58
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 64
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 71
  • بازدید ماه : 64
  • بازدید سال : 763
  • بازدید کلی : 20,121
  • کدهای اختصاصی
    در سایت وب کاران
    در اينترنت
    نمايش وضعيت در ياهو ,

    قالب وبلاگ

    , قالب بلاگفا
    ــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــ